מאיר שמעון עשור

מאיר שמעון עשור

גירושין ברבנות

חוויתם אהבה ארוכת שנים אך בשלב מסוים הבנתם שאין מנוס והגיע העת להתגרש. גירושין ברבנות הם הליך אותו כל זוג יהודי יצטרך לעבור. בעוד ישנם נושאים בהם הסמכות של בית הדין הרבני ובית הדין לענייני המשפחה חופפת – נושא הנישואין והגירושין הוא בסמכותה הבלעדית של הרבנות. בעוד בן הזוג אשר יגיש ראשון את תביעת הגירושין יקבע מיהי הערכאה אשר תדון בנושא הגירושין –תביעת הגט עצמה תוגש תמיד לבית דין רבני. על מנת להבין איזו ערכאה נכונה יותר עבורכם מומלץ כי תתייעצו עם איש מקצוע.

גירושין ברבנות – מה כולל התהליך ?

לתהליך הגירושין ברבנות מספר שלבים:

  • תחילה נציג מטעם הרבנות מברר את שמות בני הזוג המתגרשים ואת שמות אבותיהם. שלב זה יתרחש בליווי עדים אשר מקורבים לבני הזוג, לרוב קרובי משפחה.
  • לאחר מכן מתבצע ביטול מודעות שמשמעותו ביטול כל ההתחייבויות הקיימות בין בני הזוג.
  • השלב הבא הוא כתיבת הגט ברבנות הכולל כתיבת ספר כריתות על קלף. בשלב זה יצטרך הזוג להביא עדים נוספים (עדים השונים מהעדים שהגיעו בשלב הראשוני).
  • בסופו של דבר הגט נמסר מידי הגבר לאשה והיא מחויבת להחזיקו בידיה.

בתום התהליך מוכרז כי האישה "מותרת לכל אדם" והזוג נחשב כזוג גרוש.

גירושין ברבנות עם מאיר עשור

הגירושין אינם חייבים להסתיים בצורה מכוערת. בבית הדין הרבני תוכלו להגיש תביעה לשלום בית על מנת לנסות להסדיר את עניין הנישואין ולתת לו הזדמנות נוספת, או לפנות למגשר מטעם בין הדין הרבני על מנת להשיג הסכם גירושין הסכמה. לבסוף, אם אין מנוס, תוכו לפנות לטוען רבני אשר ייצג אתכם בתביעת הגירושין בבית המשפט הרבני.

שתף מאמר זה:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email