מאיר שמעון עשור

מאיר שמעון עשור

שלום בית

נושא שלום בית הוא נושא חמקמק שיש להבהירו כאשר מדובר בהליך גירושין. כאשר בני הזוג מסתכסכים באופן תכוף ומרגישים שאין ברירה אחרת אלא להתגרש, פעמים רבות קורה כי אחד מבני הזוג מצהיר על רצונו להתגרש בעוד בן הזוג השני מצהיר על רצונו בשלום בית, כלומר שהוא מעוניין לחזור לחיי נישואין תקינים עם בן הזוג. תביעת שלום בית היא תביעה אשר מוגשת לבית הדין הרבני בבקשה להמשך נישואין תקינים, כאשר בתום המשפט בית הדין הרבני נותן צווים והחלטות אשר נועדו להביא את הסכסוך לסיומו. סיום הסכסוך לא תמיד מביא את הצדדים לשלום עם אהבה בבית, הפסק דין יכולה מקסימום לגרום ל"הפסקת אש" בין הנצים אבל אם רוצים  שלום בית אמתי לא עושים זאת בבית הדין כמו שלא עושים מסיבה בבית המשפט, לשלום בית יש אנשי מקצוע מומחים בתחום. זוגות שיהיה להם פוטנציאל לשולם אמתי יופנו ע"י הנהלת המשרד ליועץ נישואין מומחה בתחום.

שלום בית על רבדיו השונים

יתכנו מקרים בהם שלום בית הוא לא רק הליך תביעה. למה הכוונה?

  • לעיתים התביעה לשלום בית משמשת ככלי טקטי הנותן עזרה בתחומים מסוימים, כמו קבלת צו עיכוב יציאה מהארץ אשר ימנע מבן הזוג לנסוע לחוץ לארץ או קבלת צו עיקול המונע הברחת נכסים.
  • לאחר מתן החלטה על שלום בית יתכן כי האישה תסרב לקיים אותה. במקרה זה האישה תוגדר כ"מורדת" וכתוצאה מכך היא עלולה לאבד את זכותה למזונות.
  • התהליך עשוי להוביל את בני הזוג לעריכת הסכם שלום בית אשר קובע בנושאים כגון חינוך הילדים והמשמעת, הסדרים כספיים ויחסים עם בני משפחה נוספים.
  • בניגוד לתביעת גירושין בה בית הדין הרבני רשאי לתת פסק דין מחייב – תהליך שלום בית הינו תהליך עזרה וסעד אשר לא ניתן לכפות אותו על הזוג.

הרב מאיר שמעון עשור – ייעוץ נישואין

כבר מעל שני עשורים עוסק הרב מאיר שמעון עשור בהבאת שלום בית לזוגות רבים ע"י יועצים ומטפלים מקצועיים. תהליך זה מלווה תמיד ברגשות חזקים מצד שני בני הזוג ויש צורך לגלות הבנה והכלה כלפיהם. צוות של הרב מאיר שמעון עשור  ידע לעשות זאת כראוי על מנת ללוות אתכם בתהליך לא פשוט זה. הודות להכשרתם בתור טוענים רבניים משפטנים, מגשרים, ובוררים. פנו אלינו כעת, הייעוץ הראשוני הינו ללא עלות.

שתף מאמר זה:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email