מאיר שמעון עשור

מאיר שמעון עשור

תביעת גירושין

בני זוג רבים אשר נמצאים במשבר עמוק ביחסיהם מבינים בשלב מסוים כי אין להם ברירה אלא להגיש תביעת גירושין. בתחילת התהליך ניתן עוד לחשוב על הליך כמו גירושין בהסכמה או על הליך גישור במהלכו בני הזוג יוכלו להגיע להסכמה בוגרת כיצד לנהל את הליך הגירושין. עריכת חוזה גירושין בהסכמה תקבע בעצם את הזכויות והחובות של כל אחד מבני הזוג לאחר הגירושין בתחומים כמו בעלות על רכוש, מזונות, משמורת על הילדים ועוד. זוהי הדרך הנעימה והשלווה ביותר להתגרש אך לא כל זוג מסוגל לכך. לעיתים הקרע כה עמוק עד כי אפילו הידברות מסוג זה אינה נמצאת על הפרק ואז יש להגיש תביעת גירושין.

תביעת גירושין – כל הקודם זוכה

טרם הגשת תביעת הגירושין על בן הזוג לבחור היכן לנהל את הליך הגירושין – בבית הדין הרבני או בבית דין לענייני משפחה. לאחר ההחלטה מתחיל המרוץ מי יגיש את התביעה ראשון. נכון להיום בישראל ישנו יתרון למי שמגיש את תביעת הגירושין ראשון. היתרון בא לידי ביטוי במספר רבדים:

  • קביעה היכן יתנהל הליך הגירושין – בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני
  • הכתבת חוקי המשחק – מי שמגיש את התביעה ראשון קובע בעצם את סדר היום וכופה על בן הזוג השני לדון בנשואים בהם יש לו יתרון
  • כל בית דין דורש ראיות שונות ומאופיין בצורת דיון שונה, כך שבן הזוג הראשון המגיש את התביעה יכול לבחור מה יותר נוח לו ואיזה ערכאה משפטית מתאימה לו יותר למטרותיו.
  • לאחר הגשת התביעה לבית הדין או בית המשפט ניתן למנוע מבן הזוג השני להבריח רכוש ולרוקן את חשבונות הבנק על ידי צווי עיקול ומניעה שונים.

הרב מאיר עשור – לצדך ברגעים הקשים

הליך הגירושין אינו הליך קל מבחינת מנטלית ואתם זקוקים לאדם יציב ומהימן שיעמוד לצדכם. הרב מאיר עשור הינו טוען רבני אשר ידע לתמוך בכם מבחינה נפשית לכל אורך התהליך ולייצג אתכם כהלכה בבית הדין הרבני. משרדו מציע זמינות מלאה בכל עת כמו גם ניסיון עתיר של 24 שנים בעולם בתי הדין הרבנים. 

שתף מאמר זה:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email