מאיר שמעון עשור

מאיר שמעון עשור

ייעוץ לגירושין

נישואין, הצעד הראשון להגשמה עצמית וייעוד של כל אדם,  אולם רבות קורה שהנישואין אינם עולים יפה, על כן קיבלנו דרך לתקן את המעוות, ויכול האדם לתת גט פיטורין לאשתו ולשחררה, מתוך ידיעה כי בוודאי נכון יותר שזוג יתגרש, מאשר שיידון לחיים של סבל, מרירות ומאבקים בלתי פוסקים.

הגירושין הם חלק ממעגל החיים, הגם שהתהליך נמנה עם הצד המצער והפחות נעים של החיים. אולם ולצערנו הרב, מתופעה שולית ויוצאת דופן הקוראת במקרים נדירים ביותר, הפך הדבר לנורמה ומוצאים אנו כי זוגות רבים בוחרים באופציית הגירושין, במספרים הולכים וגדלים. פה  נשאלת השאלה אלו כלים והאם יש מענה אותו נוכל לתת לאותם זוגות העומדים במשברים הנישואין, על מנת שיוכלו להתמודד עם המצב הלא פשוט ומורכב כל כך.

הדברים מאוד כואבים אולם המצב כיום אינו מתאים להלך הרוח והמציאות המשתנה, רבים המתגרשים העושים זאת לאחר שנכנסו למערכת זוגית ללא הכנה מספקת סבירה בחוסר ידע משווע לקראת מה הם הולכים, בימינו מקובל להעביר לחתן ולכלה הדרכה מדוקדקת בכל דיני הטהרה, ובזאת יוצאים ידי חובת ההכנה, בעוד כל הנושאים בתחום הרגשי והאינטימי נזנחים לחלוטין, אחד הגורמים המודרניים לגירושין, הינו האינטרנט, שמאז חדר לחברה, אמנם תרם רבות בהנגשה והבאת אופציות חדשות העומדות בפנינו, אם זה בעסקים בחיפוש אחר כל אינפורמציה, שמירה על קשר קרוב עם קרובים וחברים. ועוד דברים רבים המועילים ומשנים את פני החברה בעולם כולו.

יחד עם זאת מוצאים אנו את הטכנולוגיה הזו מביאה אתה גם סיכונים ופיתויים חדשים שלא נודעו קודם לכן מעולם, עם מכשירים חכמים לכף היד, הנמצאים בשימוש יתר מוגזם, עד כדי התמכרות. כל התמכרות מעלה את הסיכויים לגירושין, במקרה של המכשירים החכמים, נגרם הרבה פעמים נזק רב גם כלכלי, אבדן מקום העבודה, ועוד בגלל הנגישות הקלה לזרים, נוצרים קשרים פסולים דרך הרשתות. שימוש לא ראוי באינטרנט הפך מזמן מבעיה קלה, לאסון מהותי שמכלה רבים בתוך הקהילה בממדים מבהילים.

שינויים נוספים שהולכים ותופסים תאוצה במגזר ההולך וגדל ומתרחב, הנה העובדה שמקומן של הנשים במבנה הכלכלי הפך להיות מרכזי וכמעט בלעדי, בעוד בדורות הקודמים רוב הנשים נשארו והתעסקו בעיקר בענייני הבית והגברים היו המפרנסים העיקריים, במהלך מלחמת העולם השנייה נשים החלו להחליף את הגברים שהלכו להילחם, והרבה נשים נשארו לעבוד אחרי המלחמה וכן היחס של החברה כלפי נשים עובדות החל להשתנות.

גם בציבור בין שומרי המצוות רבה התופעה הזו בה הנשים הן המפרנסות בעלות ההשכלה מקצועית או אף אקדמית, וממשיכות לעבודה בתחום, הן הפכו למפרנסות החדשות והעיקריות. אם זה מחמת שהבעל בחר בחיי תורה ולימוד בלתי פוסק. או בגלל שהמציאות מכתיבה את אפשרויות למודי המקצוע לגברים באופן מינימלי, ובחלק מהציבור זה לא אפשרי בכלל.

נשים השתנו ברבע המאה האחרונה, הן הפכו עצמאיות, עוצמתיות, עם בטחון עצמי רב, אך אצל הגברים נראה כי עובר תהליך הפוך, גברים רבים אינם מוצאים את עצמם ומאבדים את דרכם המקצועית או מלכתחילה אינם מצליחים להתחבר לדרך בריאה לפרנסה ושמירה על יציבות הבית. השינויים האלו לא מועילים לשמירה על שלום הבית, והרבה פעמים לאחר הגירושין, דווקא הנשים מצליחות להקים משק בית בריא בעוד הגברים מוצאים עצמם מתגלגלים ממקום למקום בחוסר אונים.

גורם עצוב נוסף הוא דבר המטואטא במגזר אל מתחת לשטיח, ומטופל שיטת ה'רק שאף אחד לא ידע'… אותם מקרים של מחלות נפש שאינם מטופלות וכמובן שסטטיסטית לא פוסחים על הציבור שומר המצוות, מחלות כמו סכיזופרניה, חרדות, דיכאון קליני, שמביאות את שלום הבית לסופו המר, הגיע הזמן לפתוח את העיניים להתמודד עם הדברים ולגשת לטיפול מתאים, המקום בו נמנעים מטיפול בגלל פחד מסטיגמות ומימה יגידו'… שלא לדבר על החשד נגד מטפלים שונים ממגזר אחר. מעטים מבני המגזר פונים לטיפול, ומצבים ברי תיקון, הופכים חמורים בהרבה והחיים הם כגיהינום בלתי אפשרי ונידונו להרס.

ברור שמצבים מורכבים שהביאו למצב של אל חזור וצורך בגירושין מצריכים מיומנות ותמרון מתוחכמים שאינם תמיד פשוטים למצוא. המשרד שלנו פועל במתכונת הוליסטית כוללנית שמציבה בפניה את טובת הזוג ומשפחתם, מונעת חיכוכים מיותרים ומטפלת נקודתית בכל הנדרש.

הליווי כולל כיסו משפטי של עורך דין בעל מוניטין וניסיון עשיר בהליכי גירושין ויישוב סכסוכים, בלקיחת חשבון טובת שתי הצדדים. יחד עם שירותי העו"ד ניתן שירות טוען רבני מוסמך בעל ידיעות נרחבות ברזי ההלכה, בהליכי גירושין בהכרה רחבה של בתי הדין למי שיזדקק, לפני ובמהלך כל הדיונים עד נתינת הגט המיוחל.

יחד עם הצד הטכני והפרקטי אנו לא ממעיטים בערך הליווי הרגשי. כאב הגירושין הוא כאב נורא וככזה כל תחומי החיים משפעים ממנו. לעיתים אף הזוג התגרש אינם מקבלים תמיכה וסיוע הולמים מהסביבה, משפחה וקהילה כשלעיתים הם אף מלבים את המצב עד למלחמות ממש. לנו חשוב גם מצבם הנפשי של בני הזוג, לשמור על שפיות ויכולת להחזיק ראש צלול בכל תהליכי קבלת ההחלטות, חתימת הסכמים וכל הנדרש לסיים בשלום ובבריאות הנפש. לכן המשרד שלנו מציע מגוון טיפולים נפשיים המהווים מקום בטוח לפרוק, להוות למשענת, הכוונה והענקת כוחות להתמודד עם המצב החדש. חשוב אף יותר מהליך הגט כיצד כולם מזה. סיום יפה חשוב מאוד לילדים אם יש, שמירה על כבודם של המעורבים, מניעת נזקים בלתי הפיכים עם אפשרו להתחיל בחיים חדשים בצד הטוב ביותר.

עם התרבות מקרי הגירושין בקרבינו, יש להביא לשינוי בתפיסה, שינוי בחינוך, ללמד אנשים לפנות לעזרה ולהציל את נישואיהם אם הדבר ניתן.  אך במידה והזוג נאלץ להיפרד חשוב שהדרך תעשה באופן מכובד, בתהליך מהיר ובמזעור נזקים.  על מנת לתת מענה אמתי הקמנו צוות שיש להם הכרה וניסיון רב בכל הקשור להליכי גירושין, עם ראיה רחבה של כל הפרטים שיוכלו להתפספס, עם הבנה במצבים פסיכולוגיים רגישים שעלולים לחבל בתהליך ואשר מטופלים יסודית במשרדינו. להתגרש לא חייב להיות במלחמות. אפשר גם אחרת. בשביל זה אנחנו מסוגלים  כאן חוד החנית  להשכנת שלום והבאת אור וחיים לאנשים רבים בישראל.

שתף מאמר זה:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email